Mijn publicaties

Van Rijn, I. (2019). In dialoog met de pedagoog. Rustig genieten. Kinderopvang 29(11), 25. 

Van Rijn, I. (2019). In dialoog met de pedagoog. De bso is geen animatieteam. Kinderopvang 29(10), 31. 

Van Rijn, I. (2019). Verveling. De pedagogische waarde van het nietsdoen. Kinderopvang 29(10), 16-17.

Van Rijn, I. (2019). In dialoog met de pedagoog. Die kleintjes snappen het allemaal nog niet. Kinderopvang 29(9), 25.

Van Rijn, I. (2019). Zien, ruiken, voelen, horen, proeven. Spelen met je zintuigen. Kinderopvang 29(9), 12-13.

Van Rijn, I. (2019). In dialoog met de pedagoog. Ga tomaten tellen. Kinderopvang 29(7/8), 27.

Van Rijn, I. (2019). Tekenen met een stok in het zand. VVE kan ook buiten. Kinderopvang 29(7/8), 36-37.

Van Rijn, I. (2019). In dialoog met de pedagoog. Respect voor een paar blokjes. Kinderopvang 29(6), 27.

Van Rijn, I. (2019). Zelf doen. De autonomie van het kind. Kinderopvang 29(6), 16-18.

Van Rijn, I. (2019). In dialoog met de pedagoog. Knutselen met baby’s. Kinderopvang 29(5), 25.

Van Rijn, I. (2019). Waar ben ik en waar is mamma? Kinderopvang 29(5),8-10

Van Rijn, I. (2019). We doen het samen. Ouderbetrokkenheid bij Jong Leren in Den Haag. https://www.stichtingbkk.nl/pedagogisch-curriculum/gebruik-pedagogisch-curriculum?view=article&id=453:we-doen-het-samen&catid=47:pedagogisch-curriculum mei 2019

Van Rijn, I. (2019). In dialoog met de pedagoog. Ze halen alles uit de hoeken. Kinderopvang 29(4), 27.

Van Rijn, I. (2019). Maak kennis met de derde pedagoog. Kinderopvang 29(4), 8-10.

Van Rijn, I. (2019). In dialoog met de pedagoog. Een jongen verkleedt zich als prinses. Is dat oké? Kinderopvang 29(3), 31. 

Van Rijn, I. (2019). Meisjes die schoppen en jongens die huilen… Kinderopvang 29(3), 14-15.

Van Rijn, I. (2019). Als je het op papier hebt staan, begint het pas. Over onderbouwing van je pedagogisch beleid. https://www.stichtingbkk.nl/pedagogisch-curriculum/gebruik-pedagogisch-curriculum?view=article&id=444:als-je-het-op-papier-hebt-staan-begint-het-pas-2&catid=47:pedagogisch-curriculum maart 2019

Rijn, I. van (2019). In dialoog met de pedagoog. Niet alles doen wat de ouder wil. Kinderopvang 29(1/2), 25.

Rijn, I. van (2019). Is de klant koning? Kinderopvang 29(1/2), 18-19.

Rijn, I. van (2019) Op een eiland, maar verbonden met de wereld. https://www.stichtingbkk.nl/nieuws/actueel-nieuws/op-een-eiland-maar-verbonden-met-de-wereld10 januari 2019.

Rijn, I. van (2018). Over (digitale) media en jonge kinderen. Management Kinderopvang 24(7), 18-19.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog. Een filmpje kijken, is dat pedagogisch verantwoord? Kinderopvang 28(12), 29.

Rijn, I. van (2018). Van prentenboek tot facebook. Gebruik je media wijs. Kinderopvang 28(12), 26-27.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog. Zijn die peuters hoogbegaafd? Kinderopvang 28(11), 29.

Rijn, I. van (2018). Is dit kind hoogbegaafd? Kinderopvang 28(11), 20-22.

Rijn, I. van (2018). Pedagogiek en inrichting gaan hand in hand. https://www.stichtingbkk.nl/pedagogisch-curriculum/gebruik-pedagogisch-curriculumnovember 2018.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog: 'Ze piepen zo.' Kinderopvang 28(10), 29.

Rijn, I. van (2018). Ergonomie en pedagogiekKinderopvang 28(10), 26-27.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog: 'Moet die tweeling (niet) uit elkaar?' Kinderopvang 28(9), 29.

Rijn, I. van. (2018). Elly Singer over groepssensitiviteit. Kinderopvang 28(9), 20-22.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog: 'Is dit kind zielig?' Kinderopvang 28(7/8), 29.

Rijn, I. van (2018). Kinderen die buiten de groep vallen. Kinderopvang 28 (7/8), 18-19.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog: 'Ze doen niks op de bso.' Kinderopvang28(6), 11.

Rijn, I. van (2018). Kinderen die niet spelen Kinderopvang 28(6), 12-13.

Rijn, I. van (2018). Korczak in de kinderopvang: Hoe hou je van een kind? Management Kinderopvang 24(5), 58-60.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog: 'Sorry, maar dit kind is echt asociaal!' Kinderopvang 28(5), 29.

Rijn, I. van (2018). Een bijtende dreumes of peuter in je groep Kinderopvang 28(5), 20-21.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog: 'Onze ruimte is niet gezellig.' Kinderopvang 28(4), 35.

Rijn, I. van (2018). Werken in een verticale groep Kinderopvang 28(4), 18-19.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog: 'De dreumes die niet wil luisteren.'  Kinderopvang 28(3), 35.

Rijn, I. van (2018). Prikkelgevoelige kinderen Kinderopvang 28(3), 14-15.

Rijn, I. van (2018). In dialoog met de pedagoog: 'Hoe een zoete cup cake een harde noot werd.' Kinderopvang 28(1-2), 39.

Rijn, I. van (2018). Wennen Kinderopvang 28(1-2), 32-33.

Rijn, I. van (2017). Help, Decemberstress! Kinderopvang 27(12), 8-9.

Rijn, I. van (2017). Samen eten. Wat is het beste voor een kind? Kinderopvang 27(11), 12-13.

Rijn, I. van (2017). Kunnen, begrijpen en willen. Zindelijk worden Kinderopvang, 27(10), 24-25.

Rijn, I. van (2016). Ieder kind is uniek. Opvoedpraatjes van de pedagoog. Den Haag: Crèche Hermelijntje (interne uitgave).

Rijn, I. van (2016 [2009]). Wennen, begroeten en afscheid nemen. In Singer, E. & Kleerekoper, L. (red.). Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar (pp. 125-135). Houten: Bohn Stafleu van Loghum.

Berding, J., Rijn, I. van & Smit, I. (2010). Janusz Korczak voor pedagogisch medewerkers in de kinderopvang. Amsterdam: Janusz Korczak Stichting.

versie 1.1 - oktober 2018